Proces regeneracji turbosprężarki krok po kroku.
-
Wstępna weryfikacja uszkodzeń turbiny.
-
Rozkręcenie turbiny na części pierwsze i czyszczenie przy użyciu specjalistycznych urządzeń: piaskarek (poszczególne elementy są czyszczone dwoma rodzajami (różna grubość) mikrokólek szklanych, które nie powodują uszkodzeń czyszczonego materiału), myjek wodnych
i ultradźwiękowych.
-
Szczegółowa weryfikacja uszkodzeń turbosprężarki, pozwala to na określenie zakresu i kosztu naprawy.
W zależności od uszkodzenia turbosprężarki, regenerację dzielimy na następujące etapy:
-
Regeneracja podstawowa (CENNIK) - w skład której wchodzą:
-
Czyszczenie wszystkich elementów turbosprężarki.
-
Dokładna weryfikacja uszkodzeń wszystkich elementów turbosprężarki.
-
Kontrola działania i ew. regulacja mechanizmu zmiennej geometrii (opcjonalnie).
-
Wymiana tzw. KIT-u (łożyska, uszczelnienia, oringi)
-
Wyważenie wałka, a następnie wałka wraz z kołem kompresji na urządzeniach firmy CIMAT, lidera produkującego najwyższej klasy urządzenia wyważające i doważające.
-
Doważenie całego korpusu wirującego na doważarce średnioobrotowej, a następnie na doważarce wysokoobrotowej firmy CIMAT (maszyna jest w najnowszej technologii dostępnej na rynku).
-
Montaż elementów turbosprężarki.
-
Szczegółowa kontrola jakości (szczelność, hałaśliwość, potwierdzone wydrukiem).
-
Zabezpieczenie antykorozyjne.
-
Wystawienie karty gwarancyjnej wraz z protokołem wyważenia (zrozumiałym dla osoby nie mającej wykształcenia technicznego).
-
Regeneracja z wymianą koła kompresji (CENNIK)
Kroki od 1 do 9 jak w pierwszym przypadku, dodatkowo w zakres regeneracji wchodzi wymiana koła kompresji na nowe.
-
Regeneracja z wymianą wirnika turbosprężarki (CENNIK)
Kroki od 1 do 9 jak w przypadku regeneracji podstawowej, dodatkowo w zakres regeneracji wchodzi wymiana wirnika na nowy.
-
Regeneracja z wymianą kompletnego KOR-u (CENNIK)
Polega na wyczyszczeniu obudowy kompresora, turbiny (mechanizmu zmiennej geometrii) i zaworu sterującego (sprawdzaniu działania) i wymianie KOR-u na nowy.
KOR jest to tzw. serce turbiny, składa się z:
-obudowy łożyskowań;
-wirnika;
-koła kompresji;
-talerzyka (opcjonalnie);
-osłony termicznej;
-zestawu KIT.