tel.:721590274
tel.:697791363

Proces regeneracji

Nawigacja: Home / Diagnostyka / Proces regeneracji

Proces regeneracji turbosprężarki krok po kroku.
  1. Wstępna weryfikacja uszkodzeń turbiny.
  2. Rozkręcenie turbiny na części pierwsze i czyszczenie przy użyciu specjalistycznych urządzeń: piaskarek (poszczególne elementy są czyszczone dwoma rodzajami (różna grubość) mikrokólek szklanych, które nie powodują uszkodzeń czyszczonego materiału), myjek wodnych
    i ultradźwiękowych.
  3. Szczegółowa weryfikacja uszkodzeń turbosprężarki, pozwala to na określenie zakresu i kosztu naprawy.

W zależności od uszkodzenia turbosprężarki, regenerację dzielimy na następujące etapy:
  • Regeneracja podstawowa (CENNIK) - w skład której wchodzą:
  1. Czyszczenie wszystkich elementów turbosprężarki.
  2. Dokładna weryfikacja uszkodzeń wszystkich elementów turbosprężarki.
  3. Kontrola działania i ew. regulacja mechanizmu zmiennej geometrii (opcjonalnie).
  4. Wymiana tzw. KIT-u (łożyska, uszczelnienia, oringi)
  5. Wyważenie wałka, a następnie wałka wraz z kołem kompresji na urządzeniach firmy CIMAT, lidera produkującego najwyższej klasy urządzenia wyważające i doważające.
  6. Doważenie całego korpusu wirującego na doważarce średnioobrotowej, a następnie na doważarce wysokoobrotowej firmy CIMAT (maszyna jest w najnowszej technologii dostępnej na rynku).
  7. Montaż elementów turbosprężarki.
  8. Szczegółowa kontrola jakości (szczelność, hałaśliwość, potwierdzone wydrukiem).
  9. Zabezpieczenie antykorozyjne.
  10. Wystawienie karty gwarancyjnej wraz z protokołem wyważenia (zrozumiałym dla osoby nie mającej wykształcenia technicznego).
  • Regeneracja z wymianą koła kompresji (CENNIK)
Kroki od 1 do 9 jak w pierwszym przypadku, dodatkowo w zakres regeneracji wchodzi wymiana koła kompresji na nowe.
  • Regeneracja z wymianą wirnika turbosprężarki (CENNIK)
Kroki od 1 do 9 jak w przypadku regeneracji podstawowej, dodatkowo w zakres regeneracji wchodzi wymiana wirnika na nowy.
  • Regeneracja z wymianą kompletnego KOR-u (CENNIK)
Polega na wyczyszczeniu obudowy kompresora, turbiny (mechanizmu zmiennej geometrii) i zaworu sterującego (sprawdzaniu działania) i wymianie KOR-u na nowy.

KOR jest to tzw. serce turbiny, składa się z:
-obudowy łożyskowań;
-wirnika;
-koła kompresji;
-talerzyka (opcjonalnie);
-osłony termicznej;
-zestawu KIT.
Grafika: eeb.pl | Na silniku windu.org